פרסום במנועי החיפוש וברשתות החברתיות הפך בשנים האחרונות לשיטה המועדפת לפרסום עסקים. זאת, בניגוד לפרסום בשיטות הקונבנציונליות שהן הטלוויזיה, הרדיו והעיתונות הכתובה.
מהם היתרונות של פרסום בגוגל ובמנועי החיפוש בכלל, או ברשתות החברתיות השונות ובראשון פייסבוק, על פני פרסום בשיטות קונבנציונליות? האם פרסום בגוגל בזול עדיף על פרסום בפייסבוק? האם יש תמהיל עדיף או שילוב מנצח של שתי הדרכים לפרסום? בשורות הבאות נסביר על קצה המזלג את ההבדלים בין גוגל לבין פייסבוק ומה באמת כדאי לעשות על מנת להגדיל את החשיפה של העסק באינטרנט ואת ההיקף של העסקאות הכספיות.
פרסום בגוגל או בפייסבוק ומה היתרון שלו
מנועי החיפוש הגדולים ובראשם גוגל, יחד עם הרשתות החברתיות אשר פייסבוק היא הגדולה ביותר מביניהן, זכו לתפוצה גדולה החל במהלך העשור הראשון של המאה הנוכחית. אמנם גוגל, מנוע החיפוש הפופולארי ביותר במרבית המדינות בעולם, הומצא בשנת 1996 ופייסבוק הומצאה שמונה שנים לאחר מכן, אבל העלייה המטאורית של שניהם החלה לקראת סוף העשור. היתרון הגדול של גוגל ושל פייסבוק כאחד, טמון בעובדה שבהשקעה כספית מזערית, אפשר להגיע בצורה ממוקדת לקהל היעד הרצוי. שיטת הפרסום הן בגוגל והן בפייסבוק, מאפשרת למדוד בצורה מדויקת וממוקדת את התועלת בפרסום אל מול העלויות שלו. זאת, בניגוד לפרסום בשיטות הקונבנציונליות שבהן המדידה מסובכת למדיי ורחוקה מלהיות מדויקת. מומחים לפרסום וקידום אתרים יודעים בדיוק איך למקד את הפרסום ולשפר את הרווחיות של העסק ולהגיע לתוצאות טובות בתוך תקופת זמן קצרה יחסית.
הדרך הזולה ביותר לפרסום – גוגל או פייסבוק
באשר לשאלה מה זול יותר והאם פרסום בגוגל בזול עדיף על פרסום בפייסבוק, התשובה היא מעט מורכבת ואיננה חד משמעית. פרסום בפייסבוק מאפשר להחדיר את העסק לתודעתם של הגולשים בפייסבוק ושל המשתמשים בו ולחזק את הקשר של העסק עם כל אחד מהגולשים. זאת, באמצעות ניהול יעיל של דף הפייסבוק. מנגד, גוגל מתמקד בקידום העסק ובהתאמה שלו לדרישות החיפוש של הגולשים. התוצאות משתנות מאד והן תלויות במיה רבה בקונספט שבעלי העסק ושל המקדמים מטעמו בחרו. גוגל פונה למי שמחפשים מוצר או שירות בצורה ממוקדת ומאפשר למי שמגיעים לאתר של העסק לסגור עסקה במהירות. פייסבוק פונה לגולשים המבלים את זמנם ברשת ועשויים אגב כך לגלות את העסק ואת מה שיש לו להציע. באופן עקרוני, עסק שיכול להרשות את זה לעצמו, צריך למקד את הפרסום שלו הן בגוגל והן בפייסבוק. כך אפשר להגיע ללקוחות הפוטנציאליים של העסק בשתי הדרכים ולהגדיל את הסיכויים לסגירת עסקאות. רוצים לקדם את העסק שלכם באינטרנט וברשתות החברתיות? מעוניינים להגיע לתוצאות עסקיות טובות? צרו קשר כבר כעת והמומחים שלנו יחזרו אליכם בהקדם. הם ילמדו את הצרכים שלכם ויגבשו את שיטת הפרסום הנכונה ביותר עבורכם במנועי החיפוש וברשתות החברתיות.